Sportfysiotherapie

Heeft u een sporbtbelessure? Pijn bij het sporten? Advies over houding nodig bij het sporten? Dat kan verholpen worden met sportfysiotherapie bij Fysiotherapie Centrum De Tol.

De sportfysiotherapeut behandelt mensen die na ziekte of blessures weer aan het werk willen en/of weer willen sporten. Hij begeleidt en adviseert ervaren sporters die hun sport op hoog niveau willen beoefenen. In zijn praktijk ziet de sportfysiotherapeut ook andere doelgroepen, zoals ouderen en kinderen, bij wie sport wordt ingezet als onderdeel van de therapie.

kevin-van-kershaver-echografie-sportfysiotherapie-Fysiotherapie-Centrum-De-Tol-Goes-bewegen-Behandeling-sporten-begelieding-blessure-pijn-klachten

Behandeling van de sporttherapeut

Onze sporttherapeut zal een behandeling afstemmen op uw aandoening. Dit kan bestaan uit mobilisaties, massage technieken, taping, een aangepast trainingsschema en andere mogelijkheden. De intensiteit van de training zal gecontroleerd opgevoerd worden om u terug op het oude niveau te krijgen. Het trainingsschema kan gericht zijn op coördinatie, snelheid, lenigheid, kracht en/of conditie.

Blessures

De meeste klachten waarmee mensen naar de sportfysiotherapeut gaan, zijn blessures aan de knie, enkel en schouder. De therapie richt zich niet alleen op het herstel van de getroffen gewrichten, maar kan ook bedoeld zijn om juist die lichaamsdelen te trainen die nog wel belastbaar zijn.

chronische-pijnproblematiek-medische-trainingstherapie-sportfysiotherapie-Fysiotherapie-Centrum-De-Tol-Goes-bewegen-Behandeling-sporten-begelieding-blessure-pijn-klachten

Behandelplan

Een sportfysiotherapeut begrijpt wat er tijdens sporten gebeurt en snapt daarom hoe u geblesseerd bent geraakt. Als sporter weet hij ook hoe belangrijk de sport voor u. Dat ziet u terug in het behandelplan en revalidatieschema dat hij met u maakt.