Manuele therapie bij hoofdpijn

Heeft u last van hoofdpijn? Dan kan manuele therapie bij hoofdpijn uw oplossing zijn. Hoofdpijn is een veel voorkomende klacht. Hoofdpijn kan grote invloed hebben op ons dagelijkse leven. Er zijn verschillende soorten hoofdpijn:

• cervicogene hoofdpijn (afkomstig uit de nek)
  • spanningshoofdpijn
  • migraine
  • clusterhoofdpijn (heftige, periodieke hoofdpijn)
manuele-therapie-bij-hoofdpijn-Manuele therapie-bij-baby's-en-kinderen-fysio-de-tol-Goes

We bieden o.a. de volgende behandelingen aan:

Een groot deel van de  hoofdpijnpatiënten heeft last van cervicogene hoofdpijn. Deze hoofdpijn wordt veroorzaakt door een gewrichtje in de nek dat niet goed beweegt. Dat kan ontstaan zonder specifieke oorzaak of na een trauma van de nek, zoals een val of kop- staartbotsing.

Kenmerkend voor deze hoofdpijn is dat het start in  de nek en uitstraalt naar de achterkant van het hoofd, meestal enkelzijdig.  Minder goed bewegen en draaien met het hoofd is ook kenmerkend voor deze hoofdpijn. Deze hoofdpijn kan door de manueel therapeut goed beoordeeld en behandeld worden.

Duizeligheid

Heeft u last van duizeligheid? Dan bent u niet de enige, meer dan 1 miljoen Nederlanders zijn bekend met een vorm van duizeligheid. Duizeligheid kan meerdere oorzaken hebben:

• duizeligheid als gevolg van wisselingen in bloeddruk
  • -problemen in het gehoororgaan
  • neurologische problemen
  • duizeligheid vanuit de nek.

chronische-pijnproblematiek-manuele-therapie-bij-hoofdpijn-fysioterhapie-centrum-de-tol-fysio-Goes-Persoonlijk-zuid-Beveland-rug-hoofd-nek-been-knie-schouder-zeeland